• Elég csak a BIG FISH-sel szerződést kötni, vagy külön a bankkal/pénzügyi szolgáltatóval is szükséges?

    A bankkal vagy fizetési szolgáltatóval is szerződést kell kötni a pénzügyi szolgáltatásukkal kapcsolatban,, ami tőlünk teljesen függetlenül történik és a bank/pénzügyi szolgáltató is felszámolja a saját jutalékát a saját szolgáltatásáért. Ez a technikai implementációt nem érinti.

  • Miért előnyös számunkra, ha a Payment Gateway szolgáltatást választjuk?

    A Payment Gateway technikai segítséget kínál, hogy több fizetési szolgáltatóhoz könnyedén csatlakozhasson a webshop, így nem kell külön-külön a kiválasztottakhoz, vagy akár mindegyikhez a sokszor igen bonyolult kapcsolatot a cégnek saját fejlesztésből megvalósítani. Ezzel időt és pénzt takarít meg a webshop üzemeltetője. A későbbiekben újabb szolgáltatók bekapcsolása vagy a meglévők cseréje is könnyedén lehetséges.

    A Payment Gatewayhez egyszer kell csatlakozni, s rajta keresztűl az összes szerződött partner technikai csatlakozása megvalósul. Az ügyfélnek nem kell egyenként minden fizetési eszköz használata miatt kódot írnia, nem szükséges egyenként minden partner technikai szakembereivel egyeztetnie időpontot a csatlakozással kapcsolatban. Ezzel időt és pénzt takarít meg a webshop üzemeltetője. A Payment Gateway partnerei folyamatosan bővülnek, ami ingyen az ügyfelek rendelkezésére áll. Ezen túl bármilyen technikai változást lekövetünk, önnek nem szükséges a kódját megváltoztatnia akkor sem, ha az egyik szerződött partner kódja változik.

  • Minden bank esetében működik a rendszer, mindegy, hogy melyiknél van jelenleg folyószámlánk?

    Magyarországon a kereskedelmi bankok közül a CIB, az OTP, az FHB, az Unicredit és a K&H bankoknak elérhető az internetes kártyaelfogadási szolgáltatása a BIG FISH Payment Gatewayen keresztül. Az a bankkal kötött szolgáltatói szerződésen múlik, hogy kell-e nálunk folyószámlát nyitni ennek használatához. A hazai bankokon kívül a PayU, az Escalion, a Wirecard és Borgun pénzügyi szolgáltatónál választható bankkártyás fizetés. Egyéb fizetési megoldásokat nyújt az Abaqoos, a PayPal, a SOFORT és a Barion is, közülük van lehetőség a választásra. Természetesen ettől függetlenül megtarthatják az eddig meglévő számlájukat az adott banknál.

  • A tranzakciók után csak a Payment Gateway-nek kell fizetni a választott csomagnak megfelelően, vagy a bank még külön fog tranzakciós díjat felszámolni?

    A tranzakciók után a fizetési szolgáltatóknak is fizetniük kell, nem csak nekünk. A bankok esetében általában 1,2% és 1,8% közötti tranzakciós jutalék van, de ezt mindig egyedileg határozzák meg, nincs rá általános szabály. Ez tartalmazza az állam által beszedett tranzakciós illetéket is.

  • Mennyi idő alatt lehet bevezetni az online fizetési szolgáltatást Payment Gateway-en keresztül?

    Az érdeklődéstől egészen az élesítésig több szakaszra bontható a folyamat. Ideális esetben 2-3 hét alatt létrejöhet, de ez a bank gyorsaságától is függ. A Payment Gateway modul (SDK) beépítése általában néhány órát vesz csupán igénybe.

    Párhuzamosan megköthető a BIG FISH Payment Gateway szolgáltatási szerződése és a banki, pénzügyi szolgáltatói szerződések. Ezt követően mi is és a szolgáltatók is tesztelik a folyamatot, és ha minden rendben lezajlott, csak akkor élesítjük a rendszert.

  • Mi az általános folyamata a technikai bevezetésnek?

    Miután Ön megállapodott a fizetési szolgáltatójával, mi vagy az Ön fejlesztője elkezdheti a tesztkörnyezetben a Payment Gateway integrálását a webshopba. A szolgáltatók egy része külön tesztadatokat biztosít ehhez. Ha a tesztek sikerültek, a szolgáltató eljuttatja nekünk vagy Önnek a rendszer élesítéséhez szükséges adatokat. Ezekkel a kulcsokkal állítjuk végleges üzembe a Payment Gatewayt az Ön webshopjában.

  • Tudnak segíteni a bankokkal való kapcsolatfelvételben?

    Igen, segítünk elérhetőséget nyújtani a választott fizetési szolgáltató képviselőjéhez.

  • SZÉP Kártyás fizetéssel rendelkeznek?

    Igen, az OTP, MKB és KHB SZÉP Kártya elfogadására is van lehetőség.

  • Lehet-e előfizetési csomagot váltani szerződéskötés után?

    Igen, fordulónapon.

  • Hogyan tudom nyomon követni a tranzakcióim állapotát?

    A Payment Gateway szolgáltatáshoz kapcsolódóan hozzáférést tudunk biztosítani az admin felületünkhöz, ahol minden ügyfelünk a saját tranzakcióit nyomon követheti, letöltheti a riportokat, többféle szűrési lehetőség szerint áttekintheti azokat.

  • A Payment Gateway csak a magyar piacra koncentrál? Mi van, ha növekszik vállalkozásom?

    A magyarországi fizetési lehetőségek mellett olyan megoldásokat is tudunk nyújtani, amivel 26 féle devizában kereskedhet! Ha növekszik vállalkozása és kilép a nemzetközi piacra, a Payment Gateway segít Önnek abban is!

  • Ha a webáruházamat nemsokára mobilra is optimalizálom, működni fog a Payment Gateway ott is?

    Igen, a szolgáltatásunk mobilos környezetben is működik.

  • Ha kiválasztottam a fizetési szolgáltatókat és leszerződöm velük, honnan tudom mennyi lesz a weboldalamra a szolgáltatás integrációja?

    Javasoljuk, hogy a webfejlesztője látogasson el a fejlesztőknek szóló aloldalunkra, ott minden technikai információt és támogatást megkap a beillesztéssel kapcsolatban. Így pl. a legismertebb webshop modulokhoz kész megoldásokat szállítunk.

  • Mi az az ismétlődő fizetés (recurring payment)?

    A kártyabirtokos előzetes hozzájárulásával a bank az első fizetés alkalmával egy biztonságos környezetben elmenti a kártyaadatokat és a következő alkalommal már a kereskedő is képes erre hivatkozva terhelni a kártyát. Pl. előfizetések, rendszeres szolgáltatási díjak rendezésére kényelmes megoldás.

  • Miért kényelmes megoldás a OneClick payment?

    A kártyabirtokos az első fizetés alkalmával hozzájárul a kártyaadatai biztonságos, banki környezetben történő eltárolásához. Legközelebb az ugyanezen weboldalon történő fizetés során már nem kell minden kártyaadatát újból megadnia, a fizetési folyamat egyszerűbbé és gyorsabbá válik. Ha esetleg mégis egy másik kártyával szeretne fizetni, természetesen erre is lehetőség van.

  • Megterhelhetem az ügyfelem kártyáját egy későbbi időpontban, amikor már biztos vagyok abban, hogy teljesíteni tudom a megrendelését?

    Igen, ezt hívják kétlépcsős fizetésnek. Ilyenkor a weboldalon a vásárlás végén, az online fizetés során a bank vizsgálja a kártyán rendelkezésre álló fedezetet és zárolja a megfelelő összeget, de nem terheli azonnal a kártyaszámlát. Ez később, a kereskedő megerősítése után történik csak meg. Ha a kereskedő valamilyen okból mégsem tud teljesíteni, nincs szükség visszautalásra, ha nem kérték a terhelést, a blokkolt összeget a bank néhány nap múlva automatikusan felszabadítja a vásárló számláján.