Elég csak a BIG FISH-sel szerződést kötni, vagy külön a bankkal/pénzügyi szolgáltatóval is szükséges?

A bankkal vagy fizetési szolgáltatóval is szerződést kell kötni a pénzügyi szolgáltatásukkal kapcsolatban,, ami tőlünk teljesen függetlenül történik és a bank/pénzügyi szolgáltató is felszámolja a saját jutalékát a saját szolgáltatásáért. Ez a technikai implementációt nem érinti.

Miért előnyös számunkra, ha a Payment Gateway szolgáltatást választjuk?

A Payment Gateway technikai segítséget kínál, hogy több fizetési szolgáltatóhoz könnyedén csatlakozhasson a webshop, így nem kell külön-külön a kiválasztottakhoz, vagy akár mindegyikhez a sokszor igen bonyolult kapcsolatot a cégnek saját fejlesztésből megvalósítani. Ezzel időt és pénzt takarít meg a webshop üzemeltetője. A későbbiekben újabb szolgáltatók bekapcsolása vagy a meglévők cseréje is könnyedén lehetséges.

A Payment Gatewayhez egyszer kell csatlakozni, s rajta keresztűl az összes szerződött partner technikai csatlakozása megvalósul. Az ügyfélnek nem kell egyenként minden fizetési eszköz használata miatt kódot írnia, nem szükséges egyenként minden partner technikai szakembereivel egyeztetnie időpontot a csatlakozással kapcsolatban. Ezzel időt és pénzt takarít meg a webshop üzemeltetője. A Payment Gateway partnerei folyamatosan bővülnek, ami ingyen az ügyfelek rendelkezésére áll. Ezen túl bármilyen technikai változást lekövetünk, önnek nem szükséges a kódját megváltoztatnia akkor sem, ha az egyik szerződött partner kódja változik.

Minden bank esetében működik a rendszer, mindegy, hogy melyiknél van jelenleg folyószámlánk?

Magyarországon a kereskedelmi bankok közül a CIB, az OTP, az FHB, az Unicredit és a K&H bankoknak elérhető az internetes kártyaelfogadási szolgáltatása a BIG FISH Payment Gatewayen keresztül. Az a bankkal kötött szolgáltatói szerződésen múlik, hogy kell-e nálunk folyószámlát nyitni ennek használatához. A hazai bankokon kívül a PayU, az Escalion, a Wirecard és Borgun pénzügyi szolgáltatónál választható bankkártyás fizetés. Egyéb fizetési megoldásokat nyújt az Abaqoos, a PayPal, a SOFORT és a Barion is, közülük van lehetőség a választásra. Természetesen ettől függetlenül megtarthatják az eddig meglévő számlájukat az adott banknál.

A tranzakciók után csak a Payment Gateway-nek kell fizetni a választott csomagnak megfelelően, vagy a bank még külön fog tranzakciós díjat felszámolni?

A tranzakciók után a fizetési szolgáltatóknak is fizetniük kell, nem csak nekünk. A bankok esetében általában 1,2% és 1,8% közötti tranzakciós jutalék van, de ezt mindig egyedileg határozzák meg, nincs rá általános szabály. Ez tartalmazza az állam által beszedett tranzakciós illetéket is.

Mennyi idő alatt lehet bevezetni az online fizetési szolgáltatást Payment Gateway-en keresztül?

Az érdeklődéstől egészen az élesítésig több szakaszra bontható a folyamat. Ideális esetben 2-3 hét alatt létrejöhet, de ez a bank gyorsaságától is függ. A Payment Gateway modul (SDK) beépítése általában néhány órát vesz csupán igénybe.

Párhuzamosan megköthető a BIG FISH Payment Gateway szolgáltatási szerződése és a banki, pénzügyi szolgáltatói szerződések. Ezt követően mi is és a szolgáltatók is tesztelik a folyamatot, és ha minden rendben lezajlott, csak akkor élesítjük a rendszert.

Mi az általános folyamata a technikai bevezetésnek?

Miután Ön megállapodott a fizetési szolgáltatójával, mi vagy az Ön fejlesztője elkezdheti a tesztkörnyezetben a Payment Gateway integrálását a webshopba. A szolgáltatók egy része külön tesztadatokat biztosít ehhez. Ha a tesztek sikerültek, a szolgáltató eljuttatja nekünk vagy Önnek a rendszer élesítéséhez szükséges adatokat. Ezekkel a kulcsokkal állítjuk végleges üzembe a Payment Gatewayt az Ön webshopjában.

Tudnak segíteni a bankokkal való kapcsolatfelvételben?

Igen, segítünk elérhetőséget nyújtani a választott fizetési szolgáltató képviselőjéhez.

SZÉP Kártyás fizetéssel rendelkeznek?

Igen, az OTP, MKB és KHB SZÉP Kártya elfogadására is van lehetőség.

Lehet-e előfizetési csomagot váltani szerződéskötés után?

Igen, fordulónapon.

Hogyan tudom nyomon követni a tranzakcióim állapotát?

A Payment Gateway szolgáltatáshoz kapcsolódóan hozzáférést tudunk biztosítani az admin felületünkhöz, ahol minden ügyfelünk a saját tranzakcióit nyomon követheti, letöltheti a riportokat, többféle szűrési lehetőség szerint áttekintheti azokat.

A Payment Gateway csak a magyar piacra koncentrál? Mi van, ha növekszik vállalkozásom?

A magyarországi fizetési lehetőségek mellett olyan megoldásokat is tudunk nyújtani, amivel 26 féle devizában kereskedhet! Ha növekszik vállalkozása és kilép a nemzetközi piacra, a Payment Gateway segít Önnek abban is!

Ha a webáruházamat nemsokára mobilra is optimalizálom, működni fog a Payment Gateway ott is?

Igen, a szolgáltatásunk mobilos környezetben is működik.

Ha kiválasztottam a fizetési szolgáltatókat és leszerződöm velük, honnan tudom mennyi lesz a weboldalamra a szolgáltatás integrációja?

Javasoljuk, hogy a webfejlesztője látogasson el a fejlesztőknek szóló aloldalunkra, ott minden technikai információt és támogatást megkap a beillesztéssel kapcsolatban. Így pl. a legismertebb webshop modulokhoz kész megoldásokat szállítunk.

Mi az az ismétlődő fizetés (recurring payment)?

A kártyabirtokos előzetes hozzájárulásával a bank az első fizetés alkalmával egy biztonságos környezetben elmenti a kártyaadatokat és a következő alkalommal már a kereskedő is képes erre hivatkozva terhelni a kártyát. Pl. előfizetések, rendszeres szolgáltatási díjak rendezésére kényelmes megoldás.

Miért kényelmes megoldás a OneClick payment?

A kártyabirtokos az első fizetés alkalmával hozzájárul a kártyaadatai biztonságos, banki környezetben történő eltárolásához. Legközelebb az ugyanezen weboldalon történő fizetés során már nem kell minden kártyaadatát újból megadnia, a fizetési folyamat egyszerűbbé és gyorsabbá válik. Ha esetleg mégis egy másik kártyával szeretne fizetni, természetesen erre is lehetőség van.

Megterhelhetem az ügyfelem kártyáját egy későbbi időpontban, amikor már biztos vagyok abban, hogy teljesíteni tudom a megrendelését?

Igen, ezt hívják kétlépcsős fizetésnek. Ilyenkor a weboldalon a vásárlás végén, az online fizetés során a bank vizsgálja a kártyán rendelkezésre álló fedezetet és zárolja a megfelelő összeget, de nem terheli azonnal a kártyaszámlát. Ez később, a kereskedő megerősítése után történik csak meg. Ha a kereskedő valamilyen okból mégsem tud teljesíteni, nincs szükség visszautalásra, ha nem kérték a terhelést, a blokkolt összeget a bank néhány nap múlva automatikusan felszabadítja a vásárló számláján.