Online terminál (vPOS)

Online fizetés esetén a vásárló kártyája nincs fizikailag jelen a kereskedő áruházában, ugyanakkor a kártya adatait fel kell dolgozni a sikeres fizetéshez. Erre ad megoldást a virtuális fizetési pont, más néven a vPOS.

A virtuális fizetési pont (vagy virtuális terminál) a fizikai terminál feladatait látja el az online térben. Ebben az esetben a kártyaadatok fogadása nem a fizikai terminál és kártya között történik. A terminál szerepét ilyenkor egy online felület veszi át. A vásárló a kártyán szereplő adatokat a fizetési szolgáltató vagy bank által biztosított online fizetési felületen adja meg.

A virtuális terminál több feladatot lát el:

  • fogadja a kártya adatait

  • továbbítja a kártya adatait hitelesítésre

- ellenőrzi, hogy a kártya nincs tiltólistán

- ellenőrzi a kártya számát és lejáratát

- ellenőrzi a kártyahasználat jogát CVC kód kéréssel

- ellenőrzi, hogy a kártyán van-e fedezet

- elindítja 3D Secure ellenőrzési folyamatot

- értesíti a kártyabirtokos bankját, hogy a pénzt elindíthatja a kereskedő technikai számlájára

  • tájékoztatja a vásárlót a fizetés állapotáról

A kártya hitelesítéséhez a virtuális terminál a következő adatokat kérheti az online vásárlás során:

  • bankkártya száma

  • bankkártyán szereplő név

  • lejárati dátum

  • CVC kód

A vásárló beírja ezeket az adatokat a virtuális terminál megfelelő mezőibe, majd fizet. A kártya hitelesítése és a fizetés feldolgozása ezután történik meg a banki rendszerekben.

Online terminál bevezetésének lépései:

  • Kártya adatok megadása
  • Fizetek gomb
  • Bankkártya adatok ellenőrzése.

Először a fizetési szolgáltató rendszere ellenőrzi a megadott bankkártya adatok alapján, hogy a bankkártya érvényes-e és a bankszámlán rendelkezésre áll-e a megfelelő összeg. Ha a kártya nem érvényes, vagy a számla nem terhelhető, a tranzakciót az Escalion rendszer visszautasítja - így a kereskedőt nem éri kár.

Ha a bankkártya és a fedezet rendben van, a további csalások lehetőségét kell kizárni - ezzel mind a vásárlót, mind a kereskedőt védeni kell. Az Escalion rendszer ellenőrzi, hogy a megadott cím, név, CVC2 kód egyezik-e. Ha a rendszer például azt érzékeli, hogy magyarországi bankkártyával, perui lakcímmel Kenyában akarnak fizetni, gyanakodni kezd és jelez az elemzőknek. Az elemzők leellenőrzik az összegyűjtött adatokat és eldöntik, hogy valaki magyarországi szülők Peruban tanuló gyermekeként tanulmányúton van, vagy kártyaadatokat loptak el.

Ha minden rendben van, a tranzakció feldolgozása tovább folyik.

Az Escalion rendszer jelzi a vásárló kártyabirtokos bankjának, hogy elindíthatja a pénzt a kereskedő bankjában vezetett speciális internetes kereskedői számlára. A kereskedői számla egy technikai számla, amely lehetővé teszi az online bankkártyás fizetés fogadását a kereskedő számára, e nélkül online tranzakciók fogadása nem lehetséges.

Ha minden csalási lehetőséget kizártunk, a tranzakció megtörténik, a vásárló értesítést kap a képernyőn, hogy a vásárlása rendben, a kereskedő pedig ellenőrizheti a tranzakciót a kereskedői vezérlőpultban. Mivel az adatkezelés azonnal megtörténik, a tranzakciót pár másodperc múlva megtekintheti a vásárló a bankszámláján, illetve a kereskedő az Escalion vezérlőpultban.

A tranzakciók ellenőrzését, riportok, statisztikák készítését, grafikonok rajzolását az Escalion vezérlőpult teszi lehetővé. Ebből az eszközből exportálni is lehet az adatokat. A kimutatások lehetővé teszik, hogy Ön eladásait optimalizálja.

Végül a vásárlásokból befolyó összeg átkerül a kereskedői számláról a kereskedő saját vállalkozásának számlájára. A kereskedői számla nem használható szokásos bankszámlaként, onnan a bevételeket át kell vezetni a kereskedő saját számláira.