PayAdmin - Adminisztrációs felület

Az alapszolgáltatáshoz kapcsolódóan, díjmentesen hozzáférést biztosítunk Önnek a PayAdmin felületéhez. Ez a központi adminisztrációs felületünk, mely lehetővé teszi a tranzakciók kezelését, szűrését és az eredmények exportálását – archiválás vagy további feldolgozás céljából. További kiegészítő szolgáltatásainkat szintén a PayAdmin oldalán tudja igénybe venni illetve kezelni.

A PayAdmin egyetlen, összesített felületen mutatja a fizetési szolgáltató(k) tranzakcióit, így Önnek nem kell a fizetési szolgáltató(k) különböző felületeit használnia a tranzakciók nyomon követéséhez. A PayAdmin felületén megtekintheti a részletes tranzakciós adatokat, a hozzájuk kapcsolódó informatikai naplóbejegyzésekkel (logok) és erős ügyfélhitelesítési adatokkal együtt (SCA).

Megjegyzés


Adatvédelmi okokból az SCA adatokat a tranzakció lezárását követő 2 munkanapon belül töröljük rendszerünkből.

A PayAdmin felületéről elindítható a teljes vagy részleges visszatérítés illetve a kétlépcsős tranzakciók kezelése (a befoglalt összegek terhelése vagy feloldása) is itt érhető el. Ezen kívül hasznos kiegészítő szolgáltatásainkhoz is a PayAdmin felületén férhet hozzá. Kiegészítő szolgáltatásainkkal kezelheti a tranzakcióhoz tartozó pénzügyi elszámolási adatokat, a könyvelés megkönnyítése érdekében. Továbbá fizetési linkeket is létrehozhat, melyeket elektronikus üzenetben juttathat el vásárlói számára.

Megjegyzés


További információkat a teljes és részleges visszatérítéséről, illetve a befoglalt összegek terheléséről és feloldásáról a következő oldalakon olvashat bővebben:

  • Teljes és részletes visszatérítés
  • Kétlépcsős tranzakciók kezelése (befoglalt összegek terhelése és feloldása)

A PayAdmin használatához a szerződéskötés során meg kell adnia azon felhasználók nevét és e-mail címét, akik számára hozzáférést kér az adminisztrációs felülethez. A későbbiekben kizárólag a hivatalos Üzleti kapcsolattartó kérheti további felhasználók számára a PayAdmin hozzáférést.

Admin felület bemutató

Az admin felületre belépve a Tranzakciók oldal fogadja Önt. Az oldal tetején választhat az admin felület további funkciói közül, melyek a következők:

  • Tranzakciók - tranzakciók listája és állapota

  • Összesítés - tranzakciókra vonatkozó statisztikák

  • PayLink - fizetési linkek létrehozása és kezelése

  • PayBook - pénzügyi kimutatások kezelése (kiegészítő előfizetéshez kötött)

  • PayAlert - fizetési hibák jelzése és kezelése (kiegészítő előfizetéshez kötött)

  • Jelszó módosítás

  • Kilépés

Tranzakciók kezelése - Szűrés és exportálás

A tranzakciókat számos szempont szerint szűrheti és rendezheti a PayAdmin felületén, az eredményeket pedig CSV formátumban mentheti (export) további feldolgozás vagy archiválás céljából. Ugyanitt tekintheti meg a vásárlók adatait és a tranzakcióhoz tartozó informatikai műveletek naplóit is (logok).

A szűrést és az exportálást az admin felület Tranzakciók és Összesítés oldalán egyaránt igénybe veheti, mivel a szűrés választható paraméterei és az exportálás menete azonos mindkét oldalon.

A keresési szempontok beállítása és a szűrés kiválasztása után az eredmények az oldal alján jelennek meg. Az átláthatóság kedvéért az egyes találatok státuszát színkódokkal jelöljük. A színkódok jelentését a találatok fejléce fölött láthatja. Oldalanként csak 20 találatot jelenítünk meg, a további találatokat a következő oldalakra lapozva tekintheti meg.

A szűrés eredményét CSV kiterjesztésű fájlba exportálva mentheti le későbbi feldolgozás céljából. A CSV fájlok tartalmát egyes táblázatkezelő vagy szövegszerkesztő programok is meg tudják jeleníteni.

Megjegyzés


Egyes mezőket, mint a Pénznem/Nyelv üresen is hagyhatja, ekkor a szűrés az üresen hagyott mező összes választható értékére szűr. Például: az üresen hagyott Pénznem mező esetén a szűrés az összes elérhető pénznemben végrehajtott tranzakciót megjeleníti.


Ha bizonyos összegű tranzakciókra szeretne szűrni, az adott összeget írja be az Összeg rész -tól és -ig mezőbe is. Például az 5000 forint értékű tranzakciók listázásához mindkét mezőbe írja be az adott összeget: 5000-tól és 5000-ig.


A PayAdmin felületén található egyes szűrési paraméterek használata további magyarázatot igényel ezért használatukhoz rövid magyarázó leírásokat készítettünk. Ezek a paraméterek a Tranzakciók és Összesítés oldalakon egyaránt megjelenhetnek.

PMGW tranzakció azonosító: egyértelműen azonosítja a tranzakciót a BIG FISH Payment Gateway rendszerében; a tranzakcióval kapcsolatos kérdés esetén erre azonosítóra hivatkozhat munkatársainknál

Szolgáltató tranzakció azonosító: a fizetési szolgáltatók egyedi azonosítókkal jelölik meg a tranzakciókat saját rendszerükben, ezek az azonosítók nem azonosak a “PMGW tranzakció azonosítóval”; az egyes szolgáltatók különböző azonosítókat használnak, ezért a “Szolgáltató tranzakció azonosító”-t csak az adott szolgáltató kiválasztása után írhatja be (szolgáltató kiválasztásához használja a “Szolgáltató / Kereskedő” mezőt)

Végrehajtás / Terhelés:

A Végrehajtás a tranzakció típusát jelöli:

  • Későbbi időpontban - ezzel a kétlépcsős fizetésekre szűrhet (ezeknél a tranzakcióknál az összeg befoglalásra/zárolásra került a vásárlás pillanatában, a valós terhelésre/feloldásra viszont egy későbbi időpontban kerül(t) sor)
  • Azonnali terhelés - ezzel azokra a tranzakciókra szűrhet, melyeknél terhelés a vásárlás pillanatában történt

A Terhelés kétlépcsős fizetés esetén a tranzakció állapotát jelöli:

  • Függőben - a tranzakciót végrehajtották és az összeget a bank befoglalta, de a tényleges terhelés még az Ön engedélyére vár
  • Engedélyezve - a tranzakciót végrehajtották és Ön engedélyezte a befoglalt összeg terhelését
  • Visszavonva - Ön végül nem terhelte meg a befoglalt összeggel a vásárló számláját, így az eredetileg befoglalt összeg hamarosan újra elérhetővé válik a vásárló számláján
  • Státusz / Állapot

A Státusz a tranzakció pillanatnyi, vagy lezárt tranzakció esetén a tranzakció végső eredményét jelöli. Az Állapot pedig az mutatja meg, hogy adott tranzakció éppen melyik technikai lépésnél (szakasznál) tart a teljes a fizetési folyamatban.

Státusz:

Függőben lévő - a tranzakció megkezdődött, de még nincs végső állapota

Sikeres - a fizetési szolgáltató levonta az összeget a vásárló számlájáról

Sikertelen - a tranzakció meghiúsult (például fedezethiány miatt)

Vásárló visszavonta - a vásárló visszalépett a megkezdett tranzakciótól

Időtúllépés - a tranzakciót a vásárló megkezdte, de a tranzakció lezárására biztosított időkereten (fizetési szolgáltatónként eltérő) belül nem fejezte be, ezért a tranzakció meghiúsult.

Nyitott - egyes fizetési módok (pl. áruhitel) esetében a tranzakció véglegesítése akár napokat is igénybe vehet, ilyen esetben a tranzakció (annak véglegesítéséig) ebben a státuszban marad.

Állapot:

Megkezdett (Init) - rendszerünk regisztrálta az új tranzakciót és hozzárendelt egy PMGW tranzakció azonosító-t

Megkezdett (Start) - a vásárlót a fizetési szolgáltató oldalára irányítjuk

Szolgáltatóhoz küldve - a vásárló átkerült a fizetési szolgáltató oldalára

Szolgáltatótól visszaérkezett - a fizetési szolgáltató visszaküldi a vásárlót a rendszerünkbe

Kereskedőhöz visszaküldve - rendszerünk az Ön oldalára irányítja a vásárlót

Kereskedő számára megválaszolva - az Ön oldala lekérdezi rendszerünkből a tranzakció eredményét, hogy arról tájékoztassa a vásárlót

Megválaszolhatatlan - az Ön oldala nem kérdezte le rendszerünkből a tranzakció eredményét, így Ön nem tudja tájékoztatni a vásárlót a vásárlás végső állapotáról

  • Visszatérítés

Beállíthat szűrést a visszatérített, illetve nem visszatérített tételekre vonatkozóan:

Igen - a fizetési szolgáltató befogadta a visszatérítésre vonatkozó technikai kérést (az “Igen” csak a technikai kérésre vonatkozik, ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a vásárló számláján már megjelent a pénz)

Nem - az adott tranzakcióhoz nem történt a visszatérítésre vonatkozó technikai kérés a szolgáltató felé

A visszatérítés státuszáról a találatoknál az “R” (refund) oszlop ad tájékoztatást.

Visszatérítés

A visszatérítések manuális, kézzel történő kezelésére is a PayAdmin felületén nyílik lehetőség. Visszatérítéssel az adott tranzakció teljes összegét vagy egyes bankok esetében annak egy részét is visszaküldheti arra a kártyára (bankszámlára), amelyről a bankkártyás vásárlás történt.

Visszatérítéshez kövesse ezeket a lépéseket PayAdmin “Tranzakciók” felületén:

  1. kattintson a visszatéríteni kívánt sikeres tranzakció “PMGW tranzakció azonosítójára” (az első oszlopban)

  2. kattintson a “Visszatérítés” gombra majd adja meg visszatéríteni kívánt összeget

visszatérítéshez nyomja meg a “Mehet” gombot

Figyelem!

A PayAdminban indított visszatérítés a technikai kérés beküldését jelenti a banki rendszerbe, a valós visszatérítés később fog megtörténni, várhatóan 3-12 nap múlva (ennek az ideje pedig a vásárló kártyakibocsájtó bankjától függ).

Logok

A logok a tranzakcióhoz tartozó informatikai műveletek naplói. Időrendbe szedve tartalmazzák, hogy milyen folyamatok zajlottak le a fizetés során és, hogy azok milyen eredménnyel zárultak.

A logok megtekintéséhez a “Tranzakciók” felületen kattintson az adott “PMGW tranzakció azonosító”-ra (az első oszlopban). Az adott tranzakcióhoz tartozó logot a “Tranzakciós logok megtekintése »” alatt találja.

Megjegyzés:

A logok jellemzően angol nyelvű szövegeket és kódrészleteket tartmaznak. Értelmezésükhöz informatikai jártasság szükséges.