Élesítési követelmények

Szolgáltatásunk élesítésének fő feltétele az arculati elemek elhelyezésére, a kapcsolódás kialakítására, tesztelésére, valamint kommunikációra biztonságára vonatkozik. Ezek a követelmények biztosítják szolgáltatásunk megfelelő működését és így a legjobb fizetési élményt a vásárlók számára. A felsorolt követelmények végrehajtását munkatársaink ellenőrzik és a szolgáltatást kizárólag a követelmények teljesítése esetén élesítik a kereskedő számára.

1. Arculati elemek

1. Töltse le az arculati elemeket (logókat) INNEN, majd

2. Helyezze el az arculati elemeket (logókat) weboldalán vagy mobil applikációja felületén.

Az elhelyezés pontos feltételeiről a ÁSZF 4.2.8-as pontja, illetve az ÁSZF 4. számú melléklete ad részletes leírást.

3. Küldje meg ügyfélszolgálatunk (bigfish@paymentgateway.hu) részére azon URL-t, ahol az arculati elemek (logók) kihelyezésére kerültek.

2. Kapcsolódás kialakítása

Fontos!

Ezen követelményt kizárólag Egyedi fejlesztésű webáruház esetén kell teljesíteni!

A fizetési szolgáltatás hosszú távú, helyes működésének alapvető előfeltétele a Payment API dokumentációban leírtak pontos követése és teljesítése a tecnikai integráció során. Különösen fontos a dokumentációban kötelezőként feltűntetett megoldások megfelelő implementációja, amelyek teljesítését vizsgáljuk, és a szolgáltatás élesítésének feltételét képezi.

3. Kapcsolódás tesztelése

Fontos!

Ezen követelményt kizárólag Egyedi fejlesztésű webáruház esetén kell teljesíteni!

A tranzakciók aktuális helyzetéről a teljes fizetési folyamaton belül a státuszok adnak megbízható információt. Ezen túl a tranzakció végső eredményéről a tranzakció állapota ad pontos tájékoztatást. Ezek ellenőrzése alapvető fontosságú az online fizetések megbizható végrehajtásához.

A felsorolt tesztfizetési folyamatok a kereskedő webáruházából vagy alkalmazásból is elindíthatók (ha utóbbi is rendelkezésre áll). A tesztelés során figyeljen arra, hogy az itt felsorolt státuszokból, szolgáltatónként legalább 2 darabot hajtson végre, mindegyik kereskedői tesztbolt alatt.

1. Státuszonként legalább 2 db olyan tranzakció létrehozása a dedikált kereskedői teszt bolt alatt, amelyek Státusza:

  • “Státusz” = “Sikeres” - használja a sikeres fizetés szimulálásához szükséges tesztadatokat

  • “Státusz” = “Sikertelen” - használja a sikertelen fizetés szimulálásához szükséges tesztadatokat

  • “Státusz” = “Időtúllépés” - szakítson meg egy elindított fizetési folyamatot a fizetőoldal (vagy alkalmazás) bezárásával (figyeljen arra, hogy a fizető oldalon ne adjon meg adatokat); a megszakítás után várja meg, hogy lejárjon a tranzakció végrehajtására kijelölt időkeret, mely fizetési szolgáltatónként eltérő lehet

  • “Státusz” = “Vásárló visszavonta” - vonja vissza (vagy szakítsa meg) a tranzakciót a fizetőfelületen elhelyezett “Vissza a kereskedő oldalára” vagy “Fizetés megszakítása” opciók kiválasztásával

2. Fejezze be a tesztelést a fenti tranzakciók állapotának ellenőrzésével:

  • “Állapot” = “Kereskedő számára megválaszolva” - az összes tesztelés során létrehozott tranzakciónak fel kell vennie ezt az állapotot a tesztelés sikeres lezárásához

3. Küldje meg IT ügyfélszolgálatunk (it@paymentgateway.hu) részére az elvégzett tesztesetekhez tartozó PMGW azonosítókat!

Tipp

Teszteléshez a DEMO oldalunkon az adott szolgáltató kiválasztását követően megjelenő teszt adatokat (pl. bankkártyaszám) használja.

Tipp

A tranzakciók eredményének lekérdezéséről illetve a státuszok és állapotok pontos jelentéséről a következő oldalakon talál részletes tájékoztatást.

Tranzakció eredményének lekérdezése


URL értesítés kezelése

4. IP cím regisztrálása

Fontos!

Ezen követelményt Shopify webáruház használata esetén NEM kell teljesíteni.

Biztonsági szempontokból kereskedő partnereink azonosításához IP-cím szűrést is használunk (a Boltnév-API kulcs páros ellenőrzésén felül). Ennek értelmében éles (valós) körülmények között csak az előre megadott IP-címekről engedélyezett az API kommunikáció (teszt rendszerünkben nem végzünk előzetes IP-cím szűrés). Az IP-címeket rendszerünk minden egyes API kommunikáció során ellenőrzi, így az éles (valós) rendszerben a tranzakciók indítására és egyéb funkciók használatára kizárólag ezekről az előre megadott IP-címekről nyílik lehetőség.

Szolgáltatásunk élesítését követően, a választott fizetési megoldás(ok) valós környezetben történő használatához az Éles PayAdmin felületen regisztrálni kell azon IP-címe(ke)t, amely(ek)ről a kereskedő rendszere éles (valós) körülmények között kommunikáni fog a BIG FISH Payment Gateway rendszerével.

Megjegyzés

Maximum 15 IP cím rögzíhető rendszerünkben!