Megjelent a magyar Fizetési Élmény Jelentés 2020, amely a Mastercard és a Frontìra együttműködésével folytatott közös kutatási projektünk eredménye.
A jelentés ingyenesen elérhető ITT!
Ez az elmúlt időszak egyik legátfogóbb független kutatása a magyar elektronikus fizetési piacról, amely a kereskedői- és vásárlói élmény szempontjából közelíti meg a témát. Számos olyan tényezőt vettünk górcső alá - például a 3D Secure hitelesítést, az erős ügyfél-hitelesítést, az azonnali fizetéseket, illetve a hibára futott fizetési folyamatok tapasztalatait - , amelyek erősen befolyásolják a fizetési élményt. Összeszedtük azokat a legfontosabb okokat, amelyek miatt a fizetési folyamat általában megszakad - időtúllépés, technikai-, felhasználói- és folyamathibák -, valamint az ezekre adható lehetséges megoldásokat.
Hogyan implementáljuk, rendezzük el és kommunikáljuk az egyes fizetési lehetőségeket a kereskedői webhelyen? Milyen előnyei vannak a kártya tokenizálásának, hogyan lehet a legtöbbet kihozni az egykattintásos vagy az ismétlődő fizetésekből? - Ezek a tanulmány legfontosabb tanulságai.
Munkánk során folyamatosan arra törekszünk, hogy a payment ne csupán egy szükséges eleme legyen a vásárlási folyamatnak, hanem a felhasználói élmény integráns részévé váljon, és valódi értéket jelentsen minden résztvevő fél számára. A BIG FISH Payment Gateway tranzakciós adataival, több ezer e-kereskedő (a legkisebbektől a legnagyobbakig) fizetési integrátoraként, tanácsadójaként és stratégiai partnereként szerzett, több, mint 11 éves tapasztalatával járult hozzá a kutatás sikeréhez, melynek alapján megerősítést nyert, hogy a recurring (ismétlődő fizetés) alkalmazásakor, az ehhez jól illeszkedő üzleti modellek esetében nagyobb pénzügyi stabilitás, kiszámíthatóság és vevői hűség érhető el. A card-on-file (egykattintásos fizetés) pedig szinte minden üzleti modellnél, ahol visszatérő vásárlókkal számolhatunk, jelentősen javítja a felhasználói élményt, ami nagyobb elégedettséghez és magasabb költésekhez vezet.
A források listája is meglehetősen impresszív:
- több mint 300 végfelhasználói interjú,
- a BIG FISH Payment Gateway több millió tranzakciós adatának big data elemzése,
- interjúk a best-practice-ekről és tapasztalatokról számos nagy kereskedővel, például Extreme Digital, Wolt, Interticket, Nemzeti Közművek
- a Mastercard, SimplePay, CIB Bank és a BIG FISH Payment Gateway szakértői munkája
- számos szekunder forrás az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft., GKI Digital, Ipsos Germany, Központi Statisztikai Hivatal - KSH közelmúltbeli piackutatási projektjei közül.
Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehettünk ennek az ambiciózus projektnek, és hálásak vagyunk a csapat több hónapos szakmai munkájáért.
Reméljük, hogy ugyanolyan kellemes és hasznos lesz olvasni, mint elkötelezett csapatunk számára elkészíteni.
#onlinepayment #paymentexperience #UX #CX #cardonfile #recurringpayments #bigfishpaymentgateway